Nieuwe pastoor en kapelaans benoemd

NIEUWE PASTOOR EN KAPELAANS BENOEMD VOOR ONZE EMS-PAROCHIES

(juli 2021)

Recentelijk heeft de bisschop van Roermond HeH pastoor-deken P. Bronneberg benoemd tot nieuwe pastoor van de parochies van Epen, Mechelen en Slenaken. Dit is een toevoeging aan zijn huidige functies als pastoor van Gulpen en Wijlre en deken van het dekenaat Gulpen. Daarbij zijn voor het dekenaat Gulpen tevens twee nieuwe kapelaans benoemd.
Dat zijn:
- WeH kapelaan Marthoma Alexander (aan te spreken als kapelaan Marthoma).
  Hij zal primair worden ingezet als kapelaan voor de EMS-parochies,
- WeH kapelaan Vins Siju Bysingh (aan te spreken als kapelaan Siju). Hij zal
   binnenkort tot diaken, en volgend jaar tot priester gewijd worden.
Beiden zijn afkomstig uit India, maar zijn opgeleid in Nederland (Groot Semenari Rolduc) en verblijven al geruime tijd in Nederland. Pastoor-deken P. Bronneberg en beide kapelaans zullen samen een nieuw pastoraal team gaan vormen voor het te vormen nieuwe cluster Gulpen. Pastoor-deken P.Bronneberg vervult de functie als pastoor van Epen, Mechelen en Slenaken vanaf 1 juli 2021. Kapelaan Marthoma zal de functie als kapelaan vanaf 1 september 2021 gaan vervullen.
Zij zijn samen de opvolgers van HeH pastoor Rick van den Berg die de EMS-parochies om gezondheidsredenen heeft verlaten.
Het kerkbestuur van de EMS-parochies en de parochieraden heten allen hartelijk welkom en zien uit naar een vruchtvolle en prettige samenwerking.

Pastoor Rick van den Berg verlaat de parochies van Epen, Mechelen en Slenaken

Pastoor Rick van den Berg zal om gezondheidsredenen met ingang van zijn  zomervakantie de R.K. parochies in Epen, Mechelen en Slenaken binnen de federatie van de EMS-parochies, gaan verlaten.  Afgelopen jaren heeft zijn gezondheid hem al meerdere periodes behoorlijk in de steek gelaten.
Jammer genoeg is zijn gezondheid nog steeds zorglijk en moet hij het rustiger aan gaan doen. Daarbij heeft ook de vooruitblik op komende aanpassingen in het kader van de verdere clustervorming in het bisdom Roermond en daarbij ook in het dekenaat Gulpen een belangrijke rol gespeeld.
Zoveel mogelijk gaan de geplande kerkdiensten in de drie EMS-parochies gewoon door met hulp van vervangende priesters. De pastorieën  blijven via de vaste telefoonnummers bereikbaar; waar nodig wordt of is de telefoon doorgeschakeld.
Een speciaal woord van dank gaat uit voor zijn inzet voor de EMS-parochies in de afgelopen 13 jaar,  met daarbij voor hem vurige en hartelijke beterschapswensen!
Verwacht wordt dat de bisschop van Roermond op korte termijn vervanging zal benoemen.