Archief 2022

Algemene mededelingen:

Bijzondere mededeling op verzoek van de Paus Franciscusgroep:

Aanvragen van energietoeslag: Inwoners van de gemeente met een laag inkomen kunnen in aanmerking komen voor een speciale tegemoetkoming in hun energiekosten. Klik HIER voor meer informatie.

Kerkdiensten:

De kerkdiensten in de kerken van Epen, Mechelen en Slenaken zijn volgens de  normale jaarplanning.
Klik hiervoor op het knopje ‘Missen in de Parochies’ in de horizontale balk hierboven of per parochie via ‘Informatie Parochie (Epen/Mechelen/Slenaken)’ in de linker kolom op deze ‘HOME’-pagina, en dan daar verder via  “Vieringen H. Mis”.

Corona-regels:
In de kerken in Epen, Mechelen en Slenaken gelden geen speciale corona-maatregelen meer, alleen nog de algemene basis-regels zoals:
- blijf bij ziekteverschijnselen die op corona kunnen duiden thuis;
- de algemene hygiëne-maatregelen:, zoals niezen en hoesten in de elleboog,
   handen bij binnenkomst desinfecteren;
- gun indien nodig of gewenst elkaar de ruimte!

Nagedachtenis aan overleden oud-pastoor Rick van den Berg:

In het weekend van 20/21 augustus 2022 zullen in de EMS-parochies te Mechelen, Epen en Slenaken alle H. Missen worden opgedragen mede ter intentie van de in juni j.l. overleden oud-pastoor Rick van den Berg.
Op zondag 21 augustus (11.30 uur) zal de zeswekendienst voor hem worden gehouden in de parochiekerk op Oud Caberg (Van Akenweg 63, 6218 HL Maastricht).

Oud-pastoor Rick van den Berg overleden

Op woensdag 29 juni is in Sittard oud-pastoor Rick van den Berg van Epen, Mechelen en Slenaken en voorheen Maastricht-Caberg overleden. Van den Berg was geruime tijd ziek. Hij is 61 jaar geworden. De plechtige uitvaartdienst is op vrijdag 8 juli 2022 om 13.00 uur (Let op!! gewijzigd tijdstip)  in de parochiekerk H. Hart van Jezus in Maastricht (Oud-Caberg). Aansluitend wordt hij begraven op de begraafplaats aldaar.

Bijzondere mededeling:
Priesterwijding kapelaan Siju: Op YouTube is met de volgende link:

https://youtu.be/BXGRXmFShss de opname te zien van de priesterwijding in India van zondag 24 april van kapelaan Siju.