Bemoedigend woord

Wij willen graag iets doen

Juist omdat we maar zo weinig kunnen doen, ook in de parochie: er zijn geen vieringen en geen bijeenkomsten, geen vergaderingen en geen voorbereidingen op school, geen huisbezoeken en geen bezoek of communie aan onze zieken … Om nog maar te zwijgen over de vele noodzakelijke inperkingen van het gewone leven, die ons steeds meer terugwerpen op onszelf.

En toch willen we iets doen: en we denken daarbij vooral aan onze gemeenschappelijke strijd tegen het “eenzaamheidsvirus”, zoals ook onze koning dat laatst met klemtoon aangaf. Op digitaal niveau, per post of telefoon communiceren wij intensiever dan ooit tevoren met elkaar. We laten elkaar merken dat geen mens een eiland is en putten kracht en hoop uit deze verbondenheid.

Om die reden willen wij op onze website een extra pagina openen, waarop u elke week de lezingen en gebeden van de komende zondag vinden kunt. Ook een korte overwe-ging is telkens bijgesloten. Nu velen de steun van de zondagse kerkgang moeten missen, willen wij toch een teken stellen van verbondenheid. Ook verwijs ik graag naar het gebed, dat de Nederlandse bisschoppen ons onlangs hebben aangereikt. Omdat wij graag iets willen doen!

Met hartelijke groet en blijft u gezond!

uw pastoor Rick van den Berg